Szalad

2016/11/03. - írta: Somi_

Ma reggel leesett az első hó. No kidding. Igaz, elolvadt, amint földet ért és az egész öt percig sem tartott, de azért, no. Nem tetszik ez nekem.

arctowskiegosuperhappyfuntimes.jpg

Ez a bejegyzés kicsit ilyen catching-up jellegű lesz, kis infó arról, mi történt az elmúlt időszakban. Ha már így félidőnél járunk.

            Új lakásunk van, amit már írtam korábban angolul. Négyen vagyunk önkéntesek: egy portugál lány, Raquel, egy spanyol lány, Estefania és egy német srác, Niklas. Meg én. Jól kijövünk, nem volt eddig semmilyen para, illetve én még mindig a Jaskowa Dolinából való szabadulásom utóhatásait élem, így elnézőbb vagyok mindennel, ami nem ott történik. Illetve, érdekes módon, egész elfoglalt vagyok mostanában! Sokat tanítok: van a magyar órám és tanítok angolt időseknek is, plusz kb. minden héten kell mennem egy iskolába előadást tartani Magyarországról vagy az egészséges életmódról, környezetvédelemről, ilyesmik. Ezen kívül két napot vagyok Oruniában, az ifjúsági központban pár órára. Velük rengeteg tervem van; be akarom vonni őket a projektembe, mert szívesebben dolgozom ott és nekik, mint a Morena szervezetnek. Aztán csinálom még az írogatós dolgot is, amit otthon is csináltam (egy kiajánlással szenvedtem egész héten, az összes idegemet elveszi), így van dolog bőven, ami egészen új nekem a nyár után, és az október úgy elment, hogy észre sem vettem.

            Múlt hétvégén Varsóban voltam. Placebo koncert. Egy áldás volt az egész hétvége; kiszabadultam kicsit Gdanskból, ami kezdett sok lenni így őszre, találkoztam pár önkéntessel, akiket az első trainingen ismertem meg (ami mindig fun, mert itt kint abból a csoportból állnak hozzám legközelebb emberek), meg ugye hát, Placebo. Te jó ég. Ha mindennap mehetnék, én mindennap mennék, vagy betelepíteném őket ide a nappaliba, hogy mindig élőben halljam, hogy játszanak… Nem kell ragoznom, srácok, menjetek Placebo koncertre. Pesten is lesz, 11-én.

Ez a zurek, amit ettem. Végeredményben szalonnás gulyás tojással, ami tányér helyett kenyérben van. Zseniális.

14914526_10154603727733608_1300357702_n.jpg

Jó ez az EVS, ezen gondolkoztam tegnap. Szerintem, baromi szerencsések vagyunk mindannyian, akik részt veszünk egy ilyen vagy ehhez hasonló projekten. Annyi mindenre világít rá a világgal és saját magammal kapcsolatban. Egészen új szemmel nézek a nemzetiségemre például, mióta magyar nyelvet tanítok, észreveszem mindazt, amit hozzátesz a személyiségemhez. A diákjaim pedig minidig meglepnek valami egészen fantasztikus felfedezéssel… Pedagógus napra virágot kaptam egyiküktől, ami önmagában a soha-nem-gondoltam-volna-hogy-bekövetkezik kategória. Aztán egyik órán valamelyikük megkérdezte, hogy a „szalad” szó, salátát (salad, po angielsku) jelent-e? :D Hát, én meghaltam. Nagyon nehéz megállni ilyenkor, hogy nevessek, és ma délután is a suliban az egyik srác megkérdezte, hogy a zserbónak van-e köze az állathoz. Fogalmam nem volt, miről beszél, erre megkérdezte a tanárát, hogy mi a zebra angolul. :D Kész, komolyan.

            Ez az általános meg középsulis történet is tetszik nekem. Elhívnak, hogy 45 percben prezentáljak valamit, sokszor magyar dolgokról vagy a projektemhez kapcsolódó témában. Sosincs kedvem menni, pedig a végén mindig megéri. A mai tanár „lefoglalt” decemberben a következő három alkalomra, és holnap is mennem kell egy másik helyre. Örülök, mert ezek a tanárok tényleg megpróbálnak mindent, hogy idegen nyelven beszéltessék a gyerekeket, ami nagyon fontos egy olyan országban, ahol ennyire passzív az oktatás. Mint nálunk is, ugye. És a gyerekek beszélnek! Nem mindenki és egyértelműen nem a többség, de minden alkalommal akadnak többen a csoportban, akik kérdéseket tesznek fel, történetek mesélnek vagy mindenféle hasznos infót mondanak Lengyelországról.

school_presentation_1.jpg

Báj dö wéj, 20-tól leszek otthon kicsit több mint két hétig. Jó lesz, szusszanok egyet, gulyást eszem (anya, ez célzás). Tervezek Pestre menni, úgyhogy írjon rám, aki akar valamit.

            De előbb mid-term training!! Jövő héten!!! Hahaa! Zseniális. Torunban, ami egy kisebb város innen nem messze. Voltam már ott, szép óvárosa van és biztos, töltök majd fel képeket a training után. Süti lesz. ^^

 

Címkék: magyar
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://evsingdansk.blog.hu/api/trackback/id/tr8111928007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása